به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری
اسلامی ایران، این تذکر به دلیل به روند پخش پیام های بازرگانی، تبلیغ
جوایز هنگفت و قرعه کشی های متعدد ابلاغ به ضرغامی شده است.
شورای
نظارت بر سازمان صدا و سیما تبلیغات فزاینده پیام های بازرگانی با تبلیغ
جوایز هنگفت و قرعه کشی های متعدد را نا مناسب ارزیابی و این رویه را
نیازمند اصلاح سریع دانست.
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در
تذکر خود، این نوع تبلیغات را دارای اشکالات اساسی عنوان نموده که نیازمند
اصلاح سریع این رویه است .
ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج
رویکردهای مادی گرایانه و ضد ارزشی و روحیات عافیت طلبی در مقابل کار و
تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و
ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به
مال اندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدای جوایز در قرعه کشی محصولات،
ذائقه سازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویر کشیدن زن در لفافه
گرایش های فمینیستی و نگاه ابزاری به آن از جمله ی موارد مورد انتقاد شورای
نظارت در پخش پیام های بازرگانی بوده است که باعث نقض صریح بندهای
دستورالعمل های اجرایی تولید، تامین و پخش برنامه ها شده است.
مراتب این تذکر، طی نامه ای از سوی رئیس شورای نظارت به رئیس سازمان صدا و سیما ابلاغ شد.
نظرات شما عزیزان:
برچسبها: